|
|
|
|
 |
|
|
 |
34번:양을 나타내는 말 - some, any, much, little
|
 |
|
|
무제 문서
|
 |
 |
|
 |
|
수업을 시작하기 전에, 다음 표현들을 활용하여 선생님과 간단히 인사를 나누어 보세요. |
Before starting today’s lesson, first greet your student using the expressions below. |
|
 |
|
|
 |
1) Long time no see (직접 만났을 때) 오랜만입니다. |
2) What’s new? 어떻게 지내요? |
|
 |
|
|
 |
|
|
 |
 |
|
 |
|
다음은 오늘 수업에서 배울 내용들입니다. 강사님의 지시에 따라 함께 발음 연습을 하면서 그 뜻을 익혀보세요. “Repeat after me”라는 말이 나오면, 강사님의 말을 따라 하세요. 4번 반복하게 됩니다. |
Help your student learn today’s expressions below by letting him or her repeat after you four times. |
|
 |
|
|
 |
주제:양을 나타내는 말들 (Topic: Some, Any, Much, Little) |
|
How much money do you have?
돈이 얼마나 있습니까?
I have some money. ?
돈이 조금 있습니다.
How much orange juice do you drink every day?
매일 얼마나 많은 오렌지 주스를 마십니까?
I drink much orange juice every day. .
저는 매일 많은 양의 오렌지 주스를 마십니다.
Is there any homework?
숙제가 좀 있습니까?
There is a little homework. // There is little homework.
숙제가 조금 있습니다. // 숙제가 거의 없습니다. |
|
 |
|
|
 |
|
|
 |
 |
|
 |
|
다음은 오늘 수업에서 배운 내용이 실제 어떻게 대화에서 사용되는지 연습해 보도록 합니다. 강사님이 대화를 시작한 이후, 본인의 차례에 맞는 대화를 만들어 보세요. 대화가 끝나면 역할을 바꾸어 연습해보세요. |
Use role-playing to help your student practice what he or she learned today. You will play Tom in the dialogue below. Later, change roles with your student and try the dialogue again. |
|
 |
|
|
 |
상황 (Situation) |
: 친구가 몇 가지 질문을 합니다. 상황에 맞게 대답해 보세요.
(The situation is that your student answers to the questions from a friend.) |
|
Tom: Good afternoon.
_____ : ______________.
Tom: How much _______________?
_____ : I have ___________________.
Tom: How much ____________ do you drink?
______: I have __________________.
Tom: Is there any________________ ?
_______: There is _______________. |
 |
|
 |
|
|
 |
|
|
|
|
 |
 |
|
 |
|
오늘의 수업이 끝났습니다. 수업을 끝내기 전에, 강사님께서 오늘 배운 내용에 관해 몇 가지 질문을 하시면 이에 답해 보세요. 그리고, 강사님께 작별 인사를 아래 표현을 이용해서 해보세요. |
Review today’s lesson by giving a little quiz with three or four questions. Then, close today’s lesson by using the expressions below. |
|
 |
|
|
 |
1) Thank you 감사합니다.
2) Have a nice day 좋은 하루 보내세요.
3) See you soon 또 봐요. |
|
|
 |
|
|
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
 |
|
|
|
|
|
|