|
|
|
|
 |
|
|
 |
58번:생활 영어 III - 부탁하기
|
 |
|
|
무제 문서
|
 |
 |
|
 |
|
수업을 시작하기 전에, 다음 표현들을 활용하여 선생님과 간단히 인사를 나누어 보세요. |
Before starting today’s lesson, greet your student first, using the expressions below. |
|
 |
|
|
 |
1) Hi. You look great today. 안녕하세요? 오늘 멋져 보입니다.? |
2) Thanks. You, too. 감사합니다. 당신도 역시 좋아 보입니다. |
|
 |
|
|
 |
|
|
 |
 |
|
 |
|
다음은 오늘 수업에서 배울 내용들입니다. 강사님의 지시에 따라 함께 발음 연습을 하면서
하면서 그 뜻을 익혀보세요.“Repeat after me”라는 말이 나오면, 강사님의 말을 따라 하세요. 4번 반복하게 됩니다. |
Help your student learn today’s expressions below by letting him or her repeat after you
four times. |
|
 |
|
|
 |
주제: 부탁하기 (Topic: Asking a favor) |
|
Can I ask you a favor? / May I ask you a favor?
부탁 하나 해도 될까요?
Can you bring me the newspaper? / Can you buy me some milk?
신문 좀 제게 가져다 주겠습니까? / 제게 우유 좀 사주실 수 있나요?
Can you pass me the salt? / Can you give me the pen?
소금 좀 건네 주시겠어요? / 펜 좀 제게 주시겠어요?
May I go out to play?
나가 놀아도 되나요?
I will come back by 8 o’clock.
8시까지 돌아오겠습니다. |
|
|
 |
|
|
 |
|
|
 |
 |
|
 |
|
다음은 오늘 수업에서 배운 내용이 실제 어떻게 대화에서 사용되는지 연습해 보도록 합니다. 강사님이 대화를 시작한 이후, 본인의 차례에 맞는 대화를 만들어 보세요. 대화가 끝나면 역할을 바꾸어 연습해보세요. |
Use role-playing to help your student practice what he or she learned today. You will play Tom in the dialogue below. Later, change roles with your student and try the dialogue again. |
|
 |
|
|
 |
상황 (Situation) |
: 친구의 질문에 짧게 대답해 봅니다.
(The situation is that your student does a favor for his or her mother.) |
|
Tom: Can you do me a favor?
_____ : Sure. What is it?
Tom: Can you ______________?
_____ : OK.
Tom: Thank you so much.
_____ : You’re welcome. May I go out to play now?
Tom: Yes.
_____ : I will come back by ___________. |
 |
|
 |
|
|
 |
|
|
|
|
 |
 |
|
 |
|
오늘의 수업이 끝났습니다. 수업을 끝내기 전에, 강사님께서 오늘 배운 내용에 관해 몇 가지 질문을 하시면 이에 답해 보세요. 그리고, 강사님께 작별 인사를 아래 표현을 이용해서 해보세요. |
Review today’s lesson by doing a little quiz with three or four questions as a round-up.
And then, close today’s lesson by using the expressions below. |
|
 |
|
|
 |
1) Thank you 감사합니다. |
2) So long 안녕히 가세요. |
|
 |
|
|
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
 |
|
|
|
|
|
|