|
 |
 |
|
 |
|
수업을 시작하기 전에, 다음 표현들을 활용하여 선생님과 간단히 인사를 나누어 보세요. |
Before starting today’s lesson, greet your student first, using the expressions below. |
|
 |
|
|
 |
1) How are you doing? 안녕하세요? |
2)Fine, thank you. And you? 좋아요. 감사합니다. 당신은 어떠세요? |
|
 |
|
|
 |
|
|
 |
 |
|
 |
|
다음은 오늘 수업에서 배울 신문 기사입니다. 강사님의 지시에 따라 함께 발음 연습을 하면서 그 의미를 파악해보세요. “Repeat after me”라는 말이 나오면, 강사님의 말을 따라 한 문장씩 따라 읽어 보세요. 두 번 반복하게 됩니다. |
Read the following article, letting your student repeat after you sentence by sentence.
Correct pronunciation if necessary. Read the story twice. |
|
 |
|
|
 |
Cloned Pigs Will Help Cure Diseases!
Look at the photo of the pigs! Aren’t they cute? Well, they are not just ordinary pigs.
They are cloned pigs. They were born on May 11 with the gene “FasL”. This gene is important to humans. It can help humans fight diseases.
These cute pigs might be able to help us live longer and healthier! Thank you, pigs! |
|
 |
|
|
 |
|
|
 |
 |
|
 |
|
오늘 수업에서 배운 기사 내용과 관련된 문법 사항을 연습해 보도록 합니다. 다음 내용들을 따라 읽고 의미를 익혀보아요. |
Help your student learn grammar patterns related to today’s article by letting him or her repeat after you four times. |
|
 |
|
|
 |
* 인칭 대명사의 복습 |
|
구분 |
I |
You |
He/She |
We |
They |
주격 |
I |
You |
He/She |
We |
They |
목적격 |
Me |
You |
Him/Her |
Us |
Them |
소유격 |
My |
Your |
His/Her |
Our |
Their |
소유대명사 |
Mine |
Yours |
His/Hers |
Ours |
Theirs |
|
|
Aren’t they cute?
(그들은 귀엽지 않나요?)
These cute pigs might be able to help us live longer and healthier.
(이 귀여운 돼지들은 우리가 더 오래 더 건강히 살 수 있도록 도와줄 수 있을지 모릅니다)
Is this car yours? Is this your car?
(이 차는 당신의 것입니까? 이것은 당신의 차입니까?) |
|
 |
|
|
 |
|
|
|
|
 |
 |
|
 |
|
다음은 오늘 수업에서 배운 기사 내용에 관해 강사님이 질문을 할 것입니다. 다음 질문들에 대답하는 연습을 해보세요. 가능 하면 교재를 보지 않고 대답해보세요. |
Ask your student the following questions regarding the story you have just read. Correct answers if necessary.? |
|
 |
|
|
 |
1) Why are the pigs in the picture special? |
2) What can the pigs do for us? |
|
 |
|
|
 |
|
|
|
 |
 |
|
 |
|
오늘의 수업이 끝났습니다. 수업을 끝내기 전에, 강사님께서 오늘 배운 내용에 관해 몇 가지 질문을 하시면 이에 답해 보세요. 그리고, 강사님께 작별 인사를 아래 표현을 이용해서 해보세요. |
Review today’s lesson by doing a little quiz with three or four questions as a round-up.
And then, close today’s lesson by using the expressions below. |
|
 |
|
|
 |
1) Thank you 감사합니다. |
2) Talk to you tomorrow 내일 이야기해요. |
|
 |
|
|
 |
|