|
|
|
|
 |
|
|
 |
17번:지시 대명사 (단수) 활용 <의문문>
|
 |
|
|
무제 문서
|
 |
 |
|
 |
|
수업을 시작하기 전에, 다음 표현들을 활용하여 선생님과 간단히 인사를 나누어 보세요. |
Before starting today’s lesson, greet your student first, using the expressions below. |
|
 |
|
|
 |
1) How are you doing? 안녕하세요? |
2) Good, thank you. And you? 좋아요. 감사합니다. 당신은 어떠세요? |
|
 |
|
|
 |
|
|
 |
 |
|
 |
|
다음은 오늘 수업에서 배울 신문 기사입니다. 강사님의 지시에 따라 함께 발음 연습을 하면서 그 의미를 파악해보세요. “Repeat after me”라는 말이 나오면, 강사님의 말을 따라 한 문장씩 따라 읽어 보세요. 두 번 반복하게 됩니다. |
Read the following article, letting your student repeat after you sentence by sentence.
Correct pronunciation if necessary. Read the story twice. |
|
 |
|
|
 |
What Is the Smallest Country in the World?
There are many countries in the world. Some countries are big. Some countries are small. Korea is also a small country. But it is not the smallest country in the world.
So, what is the world’s smallest country? Let me give you some hints. It is in Europe. It is located within the city of Rome, Italy. The Pope lives there.
Can you guess the name of the country? Yes, the world’s smallest country is Vatican! The capital of the country is Vatican City. Only about 900 people live there. They speak Italian. |
|
 |
|
|
 |
|
|
 |
 |
|
 |
|
오늘 수업에서 배운 기사 내용과 관련된 문법 사항을 연습해 보도록 합니다. 다음 내용들을 따라 읽고 의미를 익혀보아요. |
Help your student learn grammar patterns related to today’s article by letting him or her repeat after you four times. |
|
 |
|
|
 |
* 지시 대명사 (의문문) |
|
Is
(입니까?) |
this
(이것은) |
a
(하나의) |
banana? (바나나) |
pencil? (연필) |
that
(저것은) |
dog? (개) |
an
(하나의) |
apple? (사과) |
it
(그것은) |
elephant? (코끼리) |
egg? (달걀) |
|
|
Yes, |
it |
is. (네, 그렇습니다.) |
No, |
it |
isn’t. (아니오, 그렇지 않습니다.) |
|
|
 |
|
|
 |
|
|
|
|
 |
 |
|
 |
|
다음은 오늘 수업에서 배운 기사 내용에 관해 강사님이 질문을 할 것입니다. 다음 질문들에 대답하는 연습을 해보세요. 가능 하면 교재를 보지 않고 대답해보세요. |
Ask your student the following questions regarding the story you have just read. Correct answers if necessary.? |
|
 |
|
|
 |
1) What is the world’s smallest country? |
2) How many people live in the smallest country? |
|
 |
|
|
 |
|
|
|
 |
 |
|
 |
|
오늘의 수업이 끝났습니다. 수업을 끝내기 전에, 강사님께서 오늘 배운 내용에 관해 몇 가지 질문을 하시면 이에 답해 보세요. 그리고, 강사님께 작별 인사를 아래 표현을 이용해서 해보세요. |
Review today’s lesson by doing a little quiz with three or four questions as a round-up.
And then, close today’s lesson by using the expressions below. |
|
 |
|
|
 |
1) Thank you 감사합니다. |
2) Have a nice day 좋은 하루 보내세요. |
|
 |
|
|
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
 |
|
|
|
|
|
|