32번:일반 동사 과거형의 의문문
무제 문서
수업을 시작하기 전에, 다음 표현들을 활용하여 선생님과 간단히 인사를 나누어 보세요.
Before starting today’s lesson, greet your student first, using the expressions below.
1) Long time no see (직접 만났을 때) 오랜만입니다.
2) What’s new? 어떻게 지내요?
다음은 오늘 수업에서 배울 신문 기사입니다. 강사님의 지시에 따라 함께 발음 연습을 하면서 그 의미를 파악해보세요. “Repeat after me”라는 말이 나오면, 강사님의 말을 따라 한 문장씩 따라 읽어 보세요. 두 번 반복하게 됩니다.
Read the following article, letting your student repeat after you sentence by sentence.
Correct pronunciation if necessary. Read the story twice.
Lets All Read E-books!

Do you like reading books? I love reading books! You can learn a lot by reading books. Did you know that a newkind of book is coming out? It is called an “e-book”. The name of the e-book is “Papyrus”.
You canstoreup to 400 books inside this book! They say it feels like real paper. You can alsowrite down a memo on it. I can’t wait to read thiscool book.
오늘 수업에서 배운 기사 내용과 관련된 문법 사항을 연습해 보도록 합니다. 다음 내용들을 따라 읽고 의미를 익혀보아요.
Help your student learn grammar patterns related to today’s article by letting him or her repeat after you four times.
* Yes 나 No로 답하는 일반동사의 과거형 의문문
Did
(~이었습니까?)
 I (나는)  have a cat? (고양이가 있다)
 you (당신은)  look happy? (행복해 보인다)
 they (그들은)  dance well? (춤을 잘 춘다)
 he/she (그는/그녀는)  learn English? (영어를 공부하다)
* 대답하기
Yes,
(네, 맞습니다.)
 I  did.
 you
 they
 he/she
 
No,
(아니오, 그렇지 않습니다.)
 I did not
혹은
didn’t
 you
 they
 he/she
 
다음은 오늘 수업에서 배운 기사 내용에 관해 강사님이 질문을 할 것입니다. 다음 질문들에 대답하는 연습을 해보세요. 가능 하면 교재를 보지 않고 대답해보세요.
Ask your student the following questions regarding the story you have just read. Correct answers if necessary.?
1) What is the name of the e-book?
2) Do you like reading? What is your favorite book?
오늘의 수업이 끝났습니다. 수업을 끝내기 전에, 강사님께서 오늘 배운 내용에 관해 몇 가지 질문을 하시면 이에 답해 보세요. 그리고, 강사님께 작별 인사를 아래 표현을 이용해서 해보세요.
Review today’s lesson by doing a little quiz with three or four questions as a round-up.
And then, close today’s lesson by using the expressions below.
1) Thank you 감사합니다.
2) Have a nice day 좋은 하루 보내세요.
3) See you soon 또 봐요.