|
 |
 |
|
 |
|
수업을 시작하기 전에, 다음 표현들을 활용하여 선생님과 간단히 인사를 나누어 보세요. |
Before starting today’s lesson, greet your student first, using the expressions below. |
|
 |
|
|
 |
1) Long time no see (직접 만났을 때) 오랜만입니다. |
2) What’s new? 어떻게 지내요? |
|
 |
|
|
 |
|
|
 |
 |
|
 |
|
다음은 오늘 수업에서 배울 신문 기사입니다. 강사님의 지시에 따라 함께 발음 연습을 하면서 그 의미를 파악해보세요. “Repeat after me”라는 말이 나오면, 강사님의 말을 따라 한 문장씩 따라 읽어 보세요. 두 번 반복하게 됩니다. |
Read the following article, letting your student repeat after you sentence by sentence.
Correct pronunciation if necessary. Read the story twice. |
|
 |
|
|
 |
Let’s All Read E-books!
Do you like reading books? I love reading books! You can learn a lot by reading books. Did you know that a newkind of book is coming out? It is called an “e-book”. The name of the e-book is “Papyrus”.
You canstoreup to 400 books inside this book! They say it feels like real paper. You can alsowrite down a memo on it. I can’t wait to read thiscool book.
|
|
 |
|
|
 |
|
|
 |
 |
|
 |
|
오늘 수업에서 배운 기사 내용과 관련된 문법 사항을 연습해 보도록 합니다. 다음 내용들을 따라 읽고 의미를 익혀보아요. |
Help your student learn grammar patterns related to today’s article by letting him or her repeat after you four times. |
|
 |
|
|
 |
* Yes 나 No로 답하는 일반동사의 과거형 의문문 |
|
Did
(~이었습니까?) |
I (나는) |
have a cat? (고양이가 있다) |
you (당신은) |
look happy? (행복해 보인다) |
they (그들은) |
dance well? (춤을 잘 춘다) |
he/she (그는/그녀는) |
learn English? (영어를 공부하다) |
|
|
|
* 대답하기 |
|
Yes,
(네, 맞습니다.) |
I |
did. |
you |
they |
he/she |
|
|
No,
(아니오, 그렇지 않습니다.) |
I |
did not
혹은
didn’t |
you |
they |
he/she |
|
|
|
|
 |
|
|
 |
|
|
|
|
 |
 |
|
 |
|
다음은 오늘 수업에서 배운 기사 내용에 관해 강사님이 질문을 할 것입니다. 다음 질문들에 대답하는 연습을 해보세요. 가능 하면 교재를 보지 않고 대답해보세요. |
Ask your student the following questions regarding the story you have just read. Correct answers if necessary.? |
|
 |
|
|
 |
1) What is the name of the e-book? |
2) Do you like reading? What is your favorite book? |
|
 |
|
|
 |
|
|
|
 |
 |
|
 |
|
오늘의 수업이 끝났습니다. 수업을 끝내기 전에, 강사님께서 오늘 배운 내용에 관해 몇 가지 질문을 하시면 이에 답해 보세요. 그리고, 강사님께 작별 인사를 아래 표현을 이용해서 해보세요. |
Review today’s lesson by doing a little quiz with three or four questions as a round-up.
And then, close today’s lesson by using the expressions below. |
|
|
 |
 |
1) Thank you 감사합니다. |
2) Have a nice day 좋은 하루 보내세요. |
3) See you soon 또 봐요. |
|
 |
|
|
 |
|