58번:at
무제 문서
수업을 시작하기 전에, 다음 표현들을 활용하여 선생님과 간단히 인사를 나누어 보세요.
Before starting today’s lesson, greet your student first, using the expressions below.
1) Hi. You look great today. 안녕하세요? 오늘 멋져 보입니다.
2) Thanks. You, too. 감사합니다. 당신도 역시 좋아 보입니다.
다음은 오늘 수업에서 배울 신문 기사입니다. 강사님의 지시에 따라 함께 발음 연습을 하면서 그 의미를 파악해보세요. “Repeat after me”라는 말이 나오면, 강사님의 말을 따라 한 문장씩 따라 읽어 보세요. 두 번 반복하게 됩니다.
Read the following article, letting your student repeat after you sentence by sentence.
Correct pronunciation if necessary. Read the story twice.
The Seoul Zoo Gives Special Meals to Old Animals  

There are many interesting animals at the Seoul Zoo서울동물원. Among them, 7 animals are very old. For example, there is a 42-year-old gorilla, a 45-year-old elephant, and a 100-year-old turtle.
On March 22, the zoo said that it will prepare special meals for them. Now, the old animals will enjoy eating softer foods such as boiled vegetables, yogurt, and chicken soup. Let’s hope they will live even longer!
오늘 수업에서 배운 기사 내용과 관련된 문법 사항을 연습해 보도록 합니다. 다음 내용들을 따라 읽고 의미를 익혀보아요.
Help your student learn grammar patterns related to today’s article by letting him or her repeat after you four times.
* 전치사 at의 활용
1. 위치를 나타낼 때
A: Where is a plane?
(비행기는 어디에 있습니까?)
B: It is at the airport.
(공항에 있습니다.)
A: Where is Tom?
(톰은 어디에 있나요?)
B: He is at the bus station.
(그는 버스 정류장에 있습니다.)
A: Where is your father?
(당신의 아버지는 어디에 있나요?)
B: He is at work.
(직장에 계십니다.)
2. 시간을 나타낼 때
The TV show starts at nine.
(그 TV 쇼는 9시에 시작한다.)
Let’s have lunch at noon.
(정오에 점심 먹어요.)
The train will arrive there at six.
(기차는 그곳에 6시에 도착한다.)
 
다음은 오늘 수업에서 배운 기사 내용에 관해 강사님이 질문을 할 것입니다. 다음 질문들에 대답하는 연습을 해보세요. 가능 하면 교재를 보지 않고 대답해보세요.
Ask your student the following questions regarding the story you have just read. Correct answers if necessary.?
1) How old is the oldest gorilla at the Seoul Zoo?
2) Which animal is the oldest at the zoo? How old is it?
오늘의 수업이 끝났습니다. 수업을 끝내기 전에, 강사님께서 오늘 배운 내용에 관해 몇 가지 질문을 하시면 이에 답해 보세요. 그리고, 강사님께 작별 인사를 아래 표현을 이용해서 해보세요.
Review today’s lesson by doing a little quiz with three or four questions as a round-up.
And then, close today’s lesson by using the expressions below.
1) Thank you: 감사합니다.
2) So long: 안녕히 가세요.