|
|
|
|
 |
|
|
 |
18번:일반 동사 (부정문)
|
 |
|
|
무제 문서
|
 |
 |
|
 |
|
수업을 시작하기 전에, 다음 표현들을 활용하여 선생님과 간단히 인사를 나누어 보세요. |
Before starting today’s lesson, greet your student first, using the expressions below. |
|
 |
|
|
 |
1) How are you doing? 안녕하세요? |
2) Good, thank you. And you? 잘 지내요. 감사합니다. 당신은 어떠세요? |
|
 |
|
|
 |
|
|
 |
 |
|
 |
|
다음은 오늘 수업에서 배울 신문 기사입니다. 강사님의 지시에 따라 함께 발음 연습을 하면서 그 의미를 파악해보세요. “Repeat after me”라는 말이 나오면, 강사님의 말을 따라 한 문장씩 따라 읽어 보세요. 두 번 반복 합니다. |
Read the following article, letting your student repeat after you sentence by sentence. Correct pronunciation if necessary. Read the story twice. |
|
 |
|
|
 |
Do You Have a Pet?
Animals are lovely. They are cute, too! Do you have a pet at home? Many people keeppet dogs and cats.
Pets are wonderful. They can be your good friends. You can play with them when you are bored. They can be your family, too. Yes, pets can make your life happier.
But you have to take care ofthem. They need your love. You have to give them food every day, too. You have to wash them, too. If you have a pet dog, you need to walkit, too. Dogs like to play outside. Have a good time with your pet!
|
|
 |
|
|
 |
|
|
 |
 |
|
 |
|
오늘 수업에서 배운 기사 내용과 관련된 문법 사항을 연습해 보도록 합니다. 다음 내용들을 따라 읽고 의미를 익혀보아요. |
Help your student learn grammar patterns related to today’s article by letting him or her repeat after you four times. |
|
 |
|
|
 |
* Yes 나 No로 답하는 일반동사의 의문문 |
Do (~입니까?) |
I (나는) |
have a cat? (고양이가 있다) |
you (당신은) |
look happy? (행복해 보인다) |
they (그들은) |
dance well? (춤을 잘 춘다) |
Does (~입니까?) |
he/she (그는/그녀는) |
learn English? (영어를 공부하다) |
|
|
* 대답하기 |
Yes,
(네, 맞습니다.) |
I |
do. |
you |
they |
he/she |
does. |
|
|
No,
(아니오, 그렇지 않습니다.) |
I |
don’t. |
you |
they |
he/she |
doesn’t. |
|
|
|
 |
|
|
 |
|
|
|
|
 |
 |
|
 |
|
다음은 오늘 수업에서 배운 기사 내용에 관해 강사님이 질문을 할 것입니다. 다음 질문들에 대답하는 연습을 해보세요. 가능 하면 교재를 보지 않고 대답해보세요. |
Ask your student the following questions regarding the story you have just read. Correct answers if necessary.? |
|
 |
|
|
 |
1) Do you have a pet at home? |
2) What kind of animals do you want to keep at home as a pet? |
3) What would you do to take care of your pet? |
|
 |
|
|
 |
|
|
|
 |
 |
|
 |
|
오늘의 수업이 끝났습니다. 강사님께 작별 인사를 아래 표현을 이용해서 해보세요. 그리고 오늘 배운 수업과 관련된 표현들을 찾아 더 연습해보세요. |
Close today’s lesson by using the expressions below. |
|
 |
|
|
 |
1) Thank you 감사합니다. |
2) Have a nice day 좋은 하루 보내세요. |
|
 |
|
|
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
 |
|
|
|
|
|
|