30번:동명사의 특별한 용법
무제 문서
수업을 시작하기 전에, 다음 표현들을 활용하여 선생님과 간단히 인사를 나누어 보세요.
Before starting today’s lesson, greet your student first, using the expressions below.
1) Hi/Hello 안녕 (안녕하세요?)
2) How was your weekend? 주말 잘 지냈어요?
3) It was fine 좋았습니다.
다음은 오늘 수업에서 배울 신문 기사입니다. 강사님의 지시에 따라 함께 발음 연습을 하면서 그 의미를 파악해보세요. “Repeat after me”라는 말이 나오면, 강사님의 말을 따라 한 문장씩 따라 읽어 보세요. 두 번 반복 합니다.
Read the following article, letting your student repeat after you sentence by sentence.
Correct pronunciation if necessary. Read the story twice.
Eating Kimchi Good for You!

Kimchi is Korean traditional food. It is delicious! We eat it almost every day. There are many kinds of Kimchi. Which is your favorite one? Today, many people in other countries also enjoy eating Kimchi.

Sadly, some kids don’t like eating it. Are you one of them? Even if you don’t like eating Kimchi, you should start eating it. Why? It is good for you!

Kimchi is rich in vitamins A, B and C. It is also a good source of fiber and minerals. It can protect you from diseases. So eating Kimchi help you stay healthy.

You can enjoy Kimchi in many different ways. For example, you can make fried rice or a pan cake with it. And of course, you can put it in your soup, too! Eat lots of Kimchi every day and stay healthy, everyone!
오늘 수업에서 배운 기사 내용과 관련된 문법 사항을 연습해 보도록 합니다. 다음 내용들을 따라 읽고 의미를 익혀보아요.
Help your student learn grammar patterns related to today’s article by letting him or her repeat after you four times.
* 동명사와 함께 쓰이는 특별한 표현들
1. go + 동명사: ~하러 가다.
My parents will go shopping tomorrow.
(부모님들은 내일 쇼핑하러 가신다.)
2. feel like + 동명사: ~하고 싶다.
I feel like going out.
(나는 밖에 나가고 싶다.)
3. busy 동명사: ~하느라 바쁘다.
He is busy studying.
(그는 공부하느라 바쁘다.)
4. keep + 동명사: 계속해서 ~하다.
He kept watching TV.
(그는 계속해서 TV를 시청했다.)
5. mind + 동명사: ~하는 것을 꺼리다, 싫어하다.
Do you mind closing the door?
(당신은 문을 닫는 것을 꺼리십니까? -> 문을 닫아도 될까요?)
다음은 오늘 수업에서 배운 기사 내용에 관해 강사님이 질문을 할 것입니다. 다음 질문들에 대답하는 연습을 해보세요. 가능 하면 교재를 보지 않고 대답해보세요.
Ask your student the following questions regarding the story you have just read. Correct answers if necessary.?
1) Do you like eating Kimchi? Why or why not?
2) Why do we need to eat Kinch?
오늘의 수업이 끝났습니다. 강사님께 작별 인사를 아래 표현을 이용해서 해보세요. 그리고 오늘 배운 수업과 관련된 표현들을 찾아 더 연습해보세요.
Close today’s lesson by using the expressions below.
1) Thank you 감사합니다.
2) See you tomorrow 내일 만나요.