54번:장소를 나타내는 전치사들
무제 문서
수업을 시작하기 전에, 다음 표현들을 활용하여 선생님과 간단히 인사를 나누어 보세요.
Before starting today’s lesson, greet your student first, using the expressions below.
1) How do you do? 처음 뵙겠습니다.
2) I’m very glad to see you 만나게 되어 정말로 기쁩니다.
다음은 오늘 수업에서 배울 신문 기사입니다. 강사님의 지시에 따라 함께 발음 연습을 하면서 그 의미를 파악해보세요. “Repeat after me”라는 말이 나오면, 강사님의 말을 따라 한 문장씩 따라 읽어 보세요. 두 번 반복 합니다.
Read the following article, letting your student repeat after you sentence by sentence.
Correct pronunciation if necessary. Read the story twice.
Let’s Walk!

Do you like walking? Walking is a great form of exercise. It can also make you feel better. Walking is a great way to lose weight and build muscles, too.

Walking is easy. Walk with your family for about 30 minutes, 3 days a week. Walking with your dog is a good idea, too. Your dog can protect you from strangers. Spring is a perfect season for walking. The weather is nice and warm. You can also see many beautiful flowers while walking! Go out for a walk and stay healthy, everyone!
오늘 수업에서 배운 기사 내용과 관련된 문법 사항을 연습해 보도록 합니다. 다음 내용들을 따라 읽고 의미를 익혀보아요.
Help your student learn grammar patterns related to today’s article by letting him or her repeat after you four times.
* 장소를 나타내는 다른 전치사들
1. by (~옆에)
A: Where is your bicycle?
(당신의 자전거는 어디에 있습니까?)
B: It is by your bicycle.
(당신 자전거 옆에 있습니다.)
A: Where is Tom? ?
(톰은 어디에 있습니까?)
B: He is by Susan.
(그는 수잔 옆에 있습니다.)
2. over (~너머에)
A: Where is a picture?
(사진은 어디에 있습니까?)
B: It is over the sofa.
(소파 너머에 있습니다.)
A: Where is your school?
(당신의 학교는 어디에 있습니까?)
B: It is over the hill.
(언덕 너머에 있습니다.)
2. over (~너머에)
A: Where is a picture?
(사진은 어디에 있습니까?)
B: It is over the sofa.
(소파 너머에 있습니다.)
A: Where is your school?
(당신의 학교는 어디에 있습니까?)
B: It is over the hill.
(언덕 너머에 있습니다.)
3. under (~아래에)
A: Where is an eraser?
(지우개는 어디에 있나요?)
It is under the desk.
(책상 아래에 있습니다.)
A: Where is a mushroom?
(고양이는 어디에 있나요?)
B: It is under the tree.
(지붕 아래에 있습니다.)
4. behind (~뒤에)
A: Where is a ruler?
(자는 어디에 있습니까?)
B: It is behind the book.
(자는 책 뒤에 있습니다.)
A: Where is your sister?
(당신의 여자 형제는 어디에 있습니까?)
B: She is behind the sofa.
(그녀는 소파 뒤에 있습니다.)
다음은 오늘 수업에서 배운 기사 내용에 관해 강사님이 질문을 할 것입니다. 다음 질문들에 대답하는 연습을 해보세요. 가능 하면 교재를 보지 않고 대답해보세요.
Ask your student the following questions regarding the story you have just read. Correct answers if necessary.?
1) Why is walking so good?
2) How long do you usually walk a day?
3) When is the best time for walking?
오늘의 수업이 끝났습니다. 강사님께 작별 인사를 아래 표현을 이용해서 해보세요. 그리고 오늘 배운 수업과 관련된 표현들을 찾아 더 연습해보세요.
Close today’s lesson by using the expressions below.
1) Bye 안녕
2) Keep in touch 연락하고 지내요.