|
 |
 |
|
 |
|
수업을 시작하기 전에, 다음 표현들을 활용하여 선생님과 간단히 인사를 나누어 보세요. |
Before starting today’s lesson, greet your student first, using the expressions below. |
|
 |
|
|
 |
1) How do you do? 처음 뵙겠습니다. |
2) I’m very glad to see you 만나게 되어 정말로 기쁩니다. |
|
 |
|
|
 |
|
|
 |
 |
|
 |
|
다음은 오늘 수업에서 배울 신문 기사입니다. 강사님의 지시에 따라 함께 발음 연습을 하면서 그 의미를 파악해보세요. “Repeat after me”라는 말이 나오면, 강사님의 말을 따라 한 문장씩 따라 읽어 보세요. 두 번 반복 합니다. |
Read the following article, letting your student repeat after you sentence by sentence. Correct pronunciation if necessary. Read the story twice. |
|
 |
|
|
 |
Let’s Walk!
Do you like walking? Walking is a great form of exercise. It can also make you feel better. Walking is a great way to lose weight and build muscles, too.
Walking is easy. Walk with your family for about 30 minutes, 3 days a week. Walking with your dog is a good idea, too. Your dog can protect you from strangers. Spring is a perfect season for walking. The weather is nice and warm. You can also see many beautiful flowers while walking! Go out for a walk and stay healthy, everyone! |
|
 |
|
|
 |
|
|
 |
 |
|
 |
|
오늘 수업에서 배운 기사 내용과 관련된 문법 사항을 연습해 보도록 합니다. 다음 내용들을 따라 읽고 의미를 익혀보아요. |
Help your student learn grammar patterns related to today’s article by letting him or her repeat after you four times. |
|
 |
|
|
 |
* 장소를 나타내는 다른 전치사들 |
1. by (~옆에) |
A: Where is your bicycle?
(당신의 자전거는 어디에 있습니까?)
B: It is by your bicycle.
(당신 자전거 옆에 있습니다.) |
A: Where is Tom? ?
(톰은 어디에 있습니까?)
B: He is by Susan.
(그는 수잔 옆에 있습니다.) |
|
|
2. over (~너머에) |
A: Where is a picture?
(사진은 어디에 있습니까?)
B: It is over the sofa.
(소파 너머에 있습니다.) |
A: Where is your school?
(당신의 학교는 어디에 있습니까?)
B: It is over the hill.
(언덕 너머에 있습니다.) |
|
|
2. over (~너머에) |
A: Where is a picture?
(사진은 어디에 있습니까?)
B: It is over the sofa.
(소파 너머에 있습니다.) |
A: Where is your school?
(당신의 학교는 어디에 있습니까?)
B: It is over the hill.
(언덕 너머에 있습니다.) |
|
|
3. under (~아래에) |
A: Where is an eraser?
(지우개는 어디에 있나요?)
It is under the desk.
(책상 아래에 있습니다.) |
A: Where is a mushroom?
(고양이는 어디에 있나요?)
B: It is under the tree.
(지붕 아래에 있습니다.) |
|
|
4. behind (~뒤에) |
A: Where is a ruler?
(자는 어디에 있습니까?)
B: It is behind the book.
(자는 책 뒤에 있습니다.) |
A: Where is your sister?
(당신의 여자 형제는 어디에 있습니까?)
B: She is behind the sofa.
(그녀는 소파 뒤에 있습니다.) |
|
|
 |
|
|
 |
|
|
|
|
 |
 |
|
 |
|
다음은 오늘 수업에서 배운 기사 내용에 관해 강사님이 질문을 할 것입니다. 다음 질문들에 대답하는 연습을 해보세요. 가능 하면 교재를 보지 않고 대답해보세요. |
Ask your student the following questions regarding the story you have just read. Correct answers if necessary.? |
|
 |
|
|
 |
1) Why is walking so good? |
2) How long do you usually walk a day? |
3) When is the best time for walking? |
|
 |
|
|
 |
|
|
|
 |
 |
|
 |
|
오늘의 수업이 끝났습니다. 강사님께 작별 인사를 아래 표현을 이용해서 해보세요. 그리고 오늘 배운 수업과 관련된 표현들을 찾아 더 연습해보세요. |
Close today’s lesson by using the expressions below. |
|
 |
|
|
 |
1) Bye 안녕 |
2) Keep in touch 연락하고 지내요. |
|
 |
|
|
 |
|